31 شهریور 1403

  • 1399/10/23
  • - تعداد بازدید: 431
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

همراهی داوطلبان بسیج و هلال احمر فراشبند در طرح شهید سلیمانی برای مهار کرونا

معاون بهداشتی شبکه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند از همکاری داوطلبان بسیج و هلال احمر در طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید19 به شیوه محله و خانوار محور در قالب طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» خبر داد.

معاون بهداشتی شبکه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند از همکاری داوطلبان بسیج و هلال احمر در طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید19 به شیوه محله و خانوار محور در قالب طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» خبر داد.  

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، «اکبر نوربخش» گفت:  در این طرح که در راستای مدیریت و کنترل بیماری کووید به صورت محله و خانوار محور، انجام می شود، تیم های مراقبتی با مراجعه به درب منزل بیمار مبتلا به کووید 19، ضمن ارائه آموزش های لازم به بیمار، افراد در معرض تماس با بیمار را شناسایی و برای انجام تست تشخیصی به مراکز منتخب تشخیص و درمان کووید19 معرفی می کنند.


معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، افزود: این تیم ها، با نظارت مستقیم بازرس بهداشت محیط مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های سلامت شهری، کار نظارت بر اجرای محدویت ها، فاصله گذاری و الزامات سلامت محیط و کار را به خصوص در اصناف، اماکن عمومی مانند بانک ها، دفاتر پیشخوان و اماکن پرتردد انجام می دهند.
 
او، بررسی شرایط قرنطینه و نیازهای خانواده بیمار برای معرفی به تیم های حمایتی بسیج را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی داوطلبان بسیج و هلال احمر فراشبند عنوان کرد.
 
 
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان فراشبند ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در دوران قرنطینه برای فرد بیمار کووید19 ایجاد می شود، تیم های حمایتی، با رفع نیازمندی های آنان، علاوه بر اینکه از خروج بیماران از قرنطینه جلوگیری می کنند، بسته های حمایتی نیز در بین اقشار آسیب پذیر و در معرض خطر بالا توزیع می کنند.

نوربخش با تقدیر از همراهی مجموعه بسیج و داوطلبان هلال احمر، یاد آور شد: داوطلبان بسیج و هلال احمر از ابتدای شروع کرونا نیز در طرح غربالگری با شبکه بهداشت و درمان فراشبند همکاری خوبی داشته اند.
 
 
 
پایان خبر
  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 35616
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید