30 شهریور 1403

  • 1402/09/20
  • - تعداد بازدید: 211
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

پیوستن رئیس و کارکنان 6 اداره فراشبند به پویش ملی سلامت

رئیس و کارکنان اداره بهزیستی، ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی، امور عشایر، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دانشگاه پیام نور فراشبند به پویش ملی سلامت پیوستند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، رئیس شبکه با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت با هدف تشخیص و شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون بالا در سراسر کشور، گفت: در راستای پویش ملی سلامت، پایگاه سیار ارزیابی قند خون و فشار خون مرکز بهداشت شهرستان فراشبند با استقرار در ادارات شهرستان، اقدام به غربالگری دیابت و فشار خون کارکنان ادارات شهرستان فراشبند می‌کنند.

دکتر «حسن کرمی» فشارخون بالا و دیابت را مهم ترین علت سکته های قلبی و مغزی دانست و افزود: از آنجایی که فشار خون بالا و دیابت، جزو بیماری هایی هستند که سبب مرگ و میر و ناتوانی‌ زیادی می‌شوند، بنابر این شناسایی به موقع و درمان آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

او با تاکید بر اینکه فشارخون و دیابت اصلی ترین عوامل بیماری های غیرواگیر هستند، گفت: این بیماری ها را می توان با آگاهی، تشخیص، درمان و پیگیری فعال، به طور کامل کنترل کرد.

دکتر کرمی با توجه به بی علامت بودن بیماریهای غیر واگیر در مراحل اولیه بیماری، تنها راه تشخیص به موقع و اقدام موئر را انجام این گونه غربالگری ها عنوان کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند یاد آور شد: پویش ملی سلامت با هدف غربالگری فشارخون و دیابت تا ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور، در شهرستان فراشبند اجرا می‌شود.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار واحدها,اخبار شبکه
  • کد خبری : 91335
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید