30 شهریور 1403

  • 1402/09/13
  • - تعداد بازدید: 303
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

پیوستن فرماندار شهرستان فراشبند به پویش ملی سلامت

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، دکتر «مجید وامق» فرماندار شهرستان ضمن پیوستن به این پویش ملی و تاکید بر اهمیت شناسایی و کنترل بیماری های فشار خون بالا و دیابت، از تمامی مردم شهرستان فراشبند خواست هر چه سریع تر به منظور تشخیص این دو بیماری، به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت مراجعه کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان فراشبند در خصوص این پویش ملی، گفت: پویش ملی سلامت با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون بالا در همه افراد بالای ۱۸ سال از بیستم آبان تا بیستم دی ۱۴۰۲ در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت پایگاههای پزشک خانواده، خانه های بهداشت و ایستگاههای غربالگری اجرا می شود.

دکتر «حسن کرمی» افزود: دو بیماری دیابت و پرفشاری خون، به همراه عوارض بسیار شایعی که ایجاد می‌کنند همچون حملات قلبی، سکته‌های مغزی و نارسایی پیشرفته کلیه و کاهش بینایی و قطع عضو، هزینه‌های سنگینی را به بیماران، خانواده‌ها، جامعه و دولت تحمیل می‌کند.

 او با تاکید بر اینکه مؤثرترین و کم هزینه‌ترین راه پیشگیری در سطح اول با خودمراقبتی و اصلاح شیوه زندگی اتفاق می‌افتد، ادامه داد: اما پیشگیری در سطح دوم یعنی شناسایی و پیگیری به موقع مبتلایان به این دو بیماری، می‌تواند روند پیشرفت آن را کند کرده و زندگی هزاران نفر را نجات داده و در هزینه‌های مربوط به سلامت صرفه‌جویی کند.

رییس شبکه بهداشت و درمان فراشبند یاد آور شد: دراین پویش که با همت کادر سلامت و مشارکت حداکثری آحاد مردم قابل اجراست، صد درصد جمعیت مناطق روستایی و بیش از ۷۰ درصد جمعیت مناطق شهری غربالگری، شناسایی و در صورت ابتلا تحت درمان و مراقبت قرار خواهند گرفت.

پایان خبر

 

  • گروه خبری : اخبار واحدها,اخبار شبکه
  • کد خبری : 90979
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید