30 شهریور 1403

  • 1402/10/12
  • - تعداد بازدید: 138
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

پیوستن کارکنان شبکه بهداشت و درمان فراشبند به پویش ملی سلامت

کارکنان شبکه بهداشت و درمان فراشبند با حضور در ایستگاه غربالگری دیابت و فشار خون مسقر در ستاد شبکه، ضمن پیوستن به پویش ملی سلامت، خواستار مشارکت همه مردم در این برنامه ملی شدند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، رئیس شبکه، با تاکید بر ترویج و توسعه خود مراقبتی در راستای پیشگیری از بیماری ها و ارتقای سلامت جامعه، گفت: پویش ملی سلامت با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا، از بیستم آبان در سراسر کشور آغاز شده و تا 20 دی ادامه دارد.

دکتر«حسن کرمی» افزود: از آنجایی که تشخیص به موقع بیماری دیابت و فشارخون بالا می تواند از عوارض این بیماری ها از جمله سکته های قلبی و مغزی، نارسایی کلیه، دیالیز و قطع عضو پیشگیری کند، مشارکت در این برنامه ملی اقدام مهمی در راستای ارتقای سلامت جامعه به شمار می آید.

او با اشاره به نقش این پویش در ارتقای سلامت جامعه، اضافه کرد: با شناسایی زودرس افراد مبتلا به دیابت و فشار خون و ارتقای سواد سلامت، می توان شاهد کاهش عوارض ناشی از این دو بیماری در جامعه بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فراشبند با تقدیر از مشارکت تمامی کارکنان مجموعه سلامت شهرستان در اجرای پویش ملی سلامت، اضافه کرد: کارکنان حوزه سلامت می توانند به عنوان سفیران سلامت با شرکت خود، اطلاع رسانی و دعوت افراد جامعه به شرکت در پویش ملی سلامت، نقش مهمی در افزایش سطح غربالگری جامعه ایفا کنند.

او افزود: در این طرح علاوه بر انجام اندازه گیری فشار خون و دیابت، پمفلت های آموزشی راههای پیشگیری و مقابله با بیماریها نیز در بین کارکنان توزیع شد.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار واحدها,اخبار شبکه
  • کد خبری : 92444
کلیدواژه