29 شهریور 1403

  • 1403/01/06
  • - تعداد بازدید: 84
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
از آغاز برنامه سلامت نوروزی تاکنون انجام شد؛

انجام بیش از ٢۵٠ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در فراشبند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند از انجام ٢۵٨ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، ٣٢٨ مورد نمونه گیری و کلرسنجی و جمع آوری ١٣۴ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در قالب بسیج سلامت نوروزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند،، دکتر «حسین شکاری» با اعلام این خبر، گفت: با آغاز بسیج ملی سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند، بازرسان سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان فراشبند، کار نظارت بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی را انجام می‌دهند.

 

او افزود: شهرستان فراشبند با وجود جاذبه های گردشگری و شرایط اقلیمی و وجود امامزادگانی همچون امامزاده شهید(ع) و امامزاده سید محمد(ع)، در نوروز، پذیرای مهمانان نوروزی از نقاط مختلف کشور است که تأمین، حفظ و ارتقای سلامت عمومی و پیشگیری از بیماری‌های منتقله از عوامل محیطی به ویژه بیماری‌های منتقله از آب و غذا از وظایف اصلی بهداشت محیط است.

 

دکتر شکاری افزود: در این راستا، تیم های بازرسی از ۸ صبح تا ۲۰ و در صورت لزوم تا ساعت ۲۴ در نوبت های صبح و عصر و شب در روزهای تعطیل و غیر تعطیل بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی مانند رستوران‌ها، قنادی‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها، اماکن عمومی، بازارها، مراکز و اماکن اقامتی و تفریحی و مساجد و رستوران‌های بین راهی، نظارت دارند.

او بیان کرد: در برنامه سلامت نوروزی، کیفیت عرضه مواد غذایی و آب مصرفی و رعایت موازین و معیارهای بهداشتی، نظافت عمومی سرویس‌های بهداشتی در محل های اسکان موقت مسافران نوروزی نیز بررسی می‌شود.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند با بیان اینکه این طرح تا ۲۵ فروردین‌۱۴۰۳ اجرا می‌شود، عنوان کرد: از زمان آغاز اجرای برنامه سلامت نوروزی تاکنون، ١۵٩ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ٢۶ مورد بازرسی از اماکن عمومی، ٢٠ مورد بازرسی از مساجد و اماکن متبرکه، ١٠مورد بازرسی از محل اسکان مسافران نوروزی، ١٨ مورد بازرسی از اماکن بین راهی، ٢۵ مورد بازرسی مشترک با همکاری اداره دامپزشکی، ٢۵۶ مورد سنجش مواد غذایی با دستگاه های پرتابل، ٢٧ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی، ٣٩ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی در ساعات غیر اداری و ایام تعطیل و ۶ مورد رسیدگی به شکایات بهداشتی مردمی انجام شده است.

او افزود: همچنین در این مدت، ١٣۴ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته از سطح عرضه، جمع آوری و ٩٠ اخطار بهداشتی نیز صادر شده است. 

 

برنامه سلامت نوروزی بهداشت محیط از ۱۵ اسفند ١۴٠٢ تا ۲۵ فروردین ١۴٠٣ با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط در ساعات اداری، غیراداری و روز‌های تعطیل در حال اجرا است.

پایان‌ خبر

  • گروه خبری : اخبار واحدها,اخبار شبکه
  • کد خبری : 98329
کلیدواژه