29 شهریور 1403

  • 1402/10/20
  • - تعداد بازدید: 142
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان فراشبند

انجام مراقبت‌های بهداشتی عشایر روستای احمد آباد دهرم، همگام با پویش ملی سلامت

بهورز خانه بهداشت روستای احمد آباد از انجام مراقبت های بهداشتی در احمد آباد دهرم همگام با پویش ملی سلامت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، «شهلا نگهداری» با اعلام این خبر، گفت: در این برنامه، عشایر منطقه احمد آباد به همت بهورز خانه بهداشت این روستا، از نظر وضعیت سلامتی و فشار خون و قند خون مورد غربالگری قرار گرفتند.

او همچنین افزود: کودکان زیر ۵ سال مرحله تکمیلی قطره خوراکی فلج اطفال را دریافت کردند و دانش آموزان عشایر نیز آموزش های لازم در خصوص بهداشت فردی، اختلال رفتاری، سوانح و حوادث و تغذیه را فرا گرفتند.

نگهداری با اشاره به اینکه فلج اطفال یک بیماری عفونی است، بر مشارکت خانواده های عشایری و روستایی برای سلامت فرزندان خود تاکید کرد.

او ادامه داد: بیماری فلج اطفال نوعی بیماری ویروسی شدید است، این بیماری مدل های مختلفی دارد که نوع شدید آن با آسیب به سلول های نخاعی باعث فلج می شود.این بیماری در ابتدا شبیه یک آنفلوآنزای ویروسی است اما به تدریج ممکن است شدت پیدا کند.

بهورز خانه بهداشت روستای احمد آباد اضافه کرد: در نوع فلج کننده آن علایم بعد از مدتی بهبود پیدا می کنند اما ناگهان به صورت بدن درد، سردرد، تب و شروع فلج باز می گردند، بعد از یک هفته از بازگشت علایم فلج کامل می شود و به حداکثر خود می رسد. این بیماری به وسیله ترشحات دهان و بینی منتقل می شود و نوع فلج کننده آن را باید به سرعت در بیمارستان بستری کرد و اقدامات حمایتی را برای وی در نظر گرفت.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار واحدها,اخبار شبکه
  • کد خبری : 92859
کلیدواژه