30 شهریور 1403

  • 1402/01/07
  • - تعداد بازدید: 82
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی انجام شد؛ جمع آوری بیش از 100 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در فراشبند

در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی بهداشت محیط بیش از 100 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در طی دو روز از سوی بازرسان بهداشت محیط شهرستان فراشبند از سطح مراکز عرضه مواد غذایی کشف و جمع آوری شد.

در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی بهداشت محیط بیش از 100 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در طی دو روز از سوی بازرسان بهداشت محیط شهرستان فراشبند از سطح مراکز عرضه مواد غذایی کشف و جمع آوری شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فراشبند، کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه فراشبند با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی و فعالیت شبانه روزی بازرسان بهداشت محیط برای تامین سلامت مردم، گفت: طی بازدید بازرسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، در قالب برنامه سلامت نوروزی و طرح تشدید در دو روز گذشته، بیش از 100 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر‌قابل مصرف جمع‌آوری شد.

 

مهندس «زهرا کریم پور» با اشاره به اینکه این مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته پس از طی مراحل قانونی امحاء خواهند شد، افزود: این مقدار مواد تاریخ مصرف گذشته شامل مواد غذایی بسته بندی، فله ای ، انواع شیرینی، کنسرو، نوشابه و مواد لبنی بودند که تاریخ مصرف آنها گذشته و غیرقابل مصرف تشخیص داده شدند.

او اضافه کرد: در این طرح، تذکرات لازم نیز به تمامی متصدیان مراکز تولید، عرضه و فروش مواد غذایی در خصوص رعایت مسائل بهداشتی از جمله بهداشت ساختمان، بهداشت فردی ، بهداشت مواد غذایی و بهداشت ابزار و لوازم کار داده‌ شد.

مهندس کریم پور، تاکید کرد: در صورت عدم توجه متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به تذکرات بازرسان بهداشت محیط و بی توجهی به رعایت سلامت شهروندان‌ و مشاهده تخلف بهداشتی، بازرسان بهداشت محیط با توجه به در اختیار داشتن اختیارات قانونی، نسبت به تعطیلی مراکز متخلف و ارجاع پرونده به مقام قضایی اقدام می کنند.


او افزود: تشدید نظارت بهداشت محیط بر فعالیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، مراکز حساس از قبیل بستنی فروشی ها، کارگاههای شیرینی پزی، قنادی ها، رستوران ها، اغذیه فروشی ها و آجیل و خشکبار فروشی ها و نظارت بر شبکه توزیع آب شهری و روستایی و انجام تست های کلرسنجی و نمونه برداری میکروبی آب با هدف پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری های روده ای و مسمومیت های غذایی صورت می گیرد.


او از شهروندان و مسافران محترم نوروزی خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و سایر موارد مربوط، با شماره 190 تماس حاصل نمایند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 76159
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید