30 شهریور 1403

  • 1398/08/09
  • - تعداد بازدید: 128
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در فراشبند تاکید شد:

در فراشبند تاکید شد: فراگیری مهارت های فرزند پروری

به گزارش روابط عمومی

کارگاه آموزشی مهارت های فرزند پروری با حضور داوطلبان سلامت ادارات شهرستان فراشبند در سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، دکتر «بابک اسلام زاده» دکترای روانشناسی و مدرس این دوره آموزشی، با تاکید بر لزوم و اهمیت توجه به فرزندان، گفت: امروزه هیچ پدر و مادری وجود ندارد که در زمینه رفتار با کودک خود با مشکل مواجه نشده باشد .

او با اشاره به وظیفه دشوار تربیت فرزندان و با تاکید بر اینکه دنیای کودکی با دنیای بزرگسالان بسیار متفاوت است، افزود: متاسفانه امروزه، بسیاری از افراد جامعه، از روش های تربیتی و آموزشی نوین و پیشرفته، در رابطه با آموزش کودکان اطلاعات کاملی ندارند.

دکتر اسلام زاده با ابراز تاسف از اینکه بیشتر پدران و مادران، بدون آموزش و آمادگی لازم در مسیر تربیت فرزندان گام می گذارند و از طریق آزمون و خطا دانش مهارت‌های فرزندپروری را کسب می‌کنند،تاکید کرد: هر پدر و مادری حق دارد ارزش ها، مهارت ها و رفتارهای مطلوب مورد نظر فرزندش را تقویت کند.

او با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از مشکلات رفتاری و اختلالات روحی، روانی بزرگسالان، در کودکی یافت می شود، گفت: علاوه بر عوامل ارثی و ژنتیکی، نحوه رفتار پدر و مادر و محیطی که کودک در آن رشد می کند در نوع رفتار و روح و روان کودک تاثیر می گذارد.

این دکترای روان شناسی افزود: با آموزش مهارت های فرزند پروری می توان پدر و مادر را برای سازگاری با تنش ها و مشکلات آسیب زننده به زندگی کودکان، توانمند کرد.

دکتر اسلام زاده با بیان اینکه مهارت های فرزند پروری گامی مهم در جهت ارتقای سلامت جامعه است گفت: فراگیری مهارت‌های فرزند پروری، می‌تواند به عنوان یکی از راه‌های موثر در جهت کاهش مشکلات رفتاری در کودکان باشد.

«شهربانو ابراهیمی» کارشناس مشارکت های مردمی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند گفت: در این کارگاه آموزشی داوطلبان سلامت ادارات و مربیان مهد کودک، با مهارت های زندگی و شیوه های فرزندپروری در جامعه امروز، باورهای درست و نادرست در خصوص فرزند پروری، سبک و شیوه های فرزند پروری، اصول فرزندپروری و مدیریت رفتار کودکان با والدین، علل بروز مشکلات رفتاری کودکان و ارتباط مثبت با کودکان، تقویت رفتارهای مطلوب، دستور دادن و قانون گذاری، مدیریت رفتارهای نامناسب، مدیریت موقعیت‌های دشوار و برنامه‌ریزی برای آینده آشنا شدند .

او افزود: این کارگاه آموزشی با هدف ارتقا و توانمند سازی داوطلبان سلامت ادارات شهرستان برگزار شد.

پایان خبر


  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 8622
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید