29 شهریور 1403

  • 1403/06/23
  • - تعداد بازدید: 77
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان فراشبند؛

میانگین زمان رسیدن اورژانس فراشبند در ماموریت های شهری ۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه، جاده‌ای ١٣ دقیقه و ۵٩ ثانیه

به مناسبت روز ملی اورژانس و فوریت‌های پزشکی، مدیر اورژانس۱۱۵ شهرستان فراشبند، پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته، گزارشی از وضعیت اورژانس، توانمندی‌ها و اقدامات صورت گرفته در اورژانس این شهرستان ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، مدیر اورژانس ١١۵ شهرستان فراشبند در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی اورژانس ۱۱۵ شهرستان، عملکرد تیم عملیاتی فوریت‌های پزشکی، نیازمندی‌ها و اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های پیش رو در این حوزه، گفت: مرکز اورژانس شهرستان از چهار پایگاه مجهز فراشبند، نوجین، احمدآباد دهرم و سوار غیب دژگاه تشکیل شده است و در هر کدام از این پایگاه‌ها، نیروهای متخصص و آموزش دیده به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به مددجویان هستند. 

 

«علی اصغر نوشادی» با بیان اینکه تمامی خدمات اورژانس ۱۱۵ برای بیماران و مصدومان رایگان است و برای اقدامات انجام گرفته و تجهیزات به کار گرفته شده، هیچگونه هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، افزود: رایگان بودن تمامی خدمات اورژانس ۱۱۵ به این دلیل است که خدای ناکرده هیچ شهروندی به خاطر نداشتن قدرت مالی کافی از تماس با اورژانس و درخواست کمک خودداری نکند.

او با اشاره به آمار ماموریت های اورژانس، افزود: تیم عملیات اورژانس شهرستان در یک سال اخیر بر بالین حدود ۲۸۰۰ مصدوم حوادث و بیماران مختلف حضور پیدا کرده است که در این میان بیشترین آمار مربوط به مصدومان حوادث ترافیکی و پس از آن بیماران با مشکلات قلبی و عروقی بوده است. 

 

نوشادی، اضافه کرد: بر اساس اعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس، میانگین زمان رسیدن گروه اورژانس شهرستان از پایگاه تا محل حادثه، در حوزه شهری ۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه و در حوزه جاده‌ای بین شهری ۱۳ دقیقه و ۵۴ ثانیه است که نسبت به استاندارد میانگین کشوری در وضعیت خوبی قرار دارد و این مهم را، مدیون تلاش و از خود گذشتگی‌های همکاران پر تلاش در بخش عملیات هستیم که جا دارد از این نیروهای خدوم و زحمتکش تقدیر و تشکر نمایم. 

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان فراشبند، با گرامیداشت ٢۶ شهریور، سالروز تاسیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه سلامت و خط مقدم درمان، از خدمات خالصانه نیروهای اورژانس و خانواده‌های محترم آنها که همواره پشتیبان و حامی آنها بوده اند، قدردانی کرد.  

 

نوشادی، افزوده شدن یک دستگاه موتور آمبولانس به ناوگان پایگاه شهری فراشبند را بسیار ارزشمند خواند و افزود: با پیگیری های انجام شده از سوی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، یک دستگاه موتور آمبولانس به ناوگان پایگاه شهری فراشبند افزوده شده است که با بهره برداری از این موتورلانس، علاوه بر کاهش زمان رسیدن اورژانس بر سر صحنه حادثه و بالین بیماران، در مواقعی که ماموریت های همزمان پیش می آید و آمبولانس پایگاه در حال مأموریت است، با موتورلانس می‌توان بر بالین دیگر مددجویان حاضر شد و خدمات فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی را برای آنها انجام داد. 

او، اجرا و اتمام پروژه دیوارکشی پایگاه سوارغیب با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال، پیگیری و تامین اعتبار برای احداث پایگاه جاده ای دو هوا در محور فراشبند بوشهر با همکاری فرماندار شهرستان، پیگیری و جذب تجهیزات پزشکی و اقلام مورد نیاز پایگاههای شهرستان از بنیاد علوی با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال را از اقدامات انجام شده در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی عنوان کرد. 

 

نوشادی، با تقدیر از اقدام ارزشمند خانواده نیک اندیش مرحوم «مالک کریم‌پور» در راستای احداث ساختمان پایگاه اورژانس جاده‌ای خور که از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: این پروژه در مراحل پایانی کار قرار دارد و بزودی شاهد راه اندازی آن هستیم.

مدیر اورژانس ١١۵ شهرستان فراشبند با تقدیر از پیگیری ها و حمایت های مسئولان شهرستان به ویژه نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و رییس شبکه بهداشت و درمان که از جوانان با انگیزه و جهادی و پای کار هستند؛ از رییس پالایشگاه گاز فراشبند نیز که قول مساعد در احداث یکی از این پایگاه‌های اورژانس جاده ای شهرستان را داده‌اند، تشکر و قدردانی کرد و از نیک اندیشان و مسوولان شهرستان خواست با همدلی و حمایت همه جانبه در راستای رفع موانع و کمبودهای موجود در حوزه اورژانس ۱۱۵ همکاری کنند تا با همدلی و توان مضاعف در راستای رفاه حال مردم در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی، اقدامات شایسته‌ای در شهرستان انجام شود.

 

کارکنان اورژانس ١١۵ شهرستان فراشبند نیز ضمن حضور در نماز با شکوه جمعه با برپایی ایستگاه سلامت در مصلای این شهرستان نسبت به غربالگری فشار خون نمازگزاران اقدام‌ کردند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار واحدها,اخبار شبکه
  • کد خبری : 108574
کلیدواژه