30 شهریور 1403

  • 1401/05/15
  • - تعداد بازدید: 56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم ویژه ماه محرم در شبکه فراشبند

نشست برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های ماه محرم و اربعین حسینی در شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند برگزار شد.

نشست برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های ماه محرم و اربعین حسینی در شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، رییس شبکه در این نشست با اشاره به نقش شبکه بهداشت و درمان در پیشگیری از شیوع بیماریهای واگیر در پی تشکیل تجمعات بزرگ از جمله هیئت های مذهبی و مراسم پیاده روی اربعین حسینی و همچنین با توجه به مسافرت زائران به مناطق پر خطر کشور همسایه، بر ضرورت هماهنگی و همکاری با دستگاه ها و نهادهای اجرائی برای کنترل و مقابله با بیماری وبا و کرونا و همچنین ایمنی آب تاکید کرد.


دکتر «حسن کرمی» با تاکید بر لزوم تشدید نظارت های بهداشتی بر اجرای برنامه های محرم برای جلوگیری از شیوع کرونا، افزود: در این نشست مقرر شد ضمن نظارت بازرسان بهداشت محیط بر اجرای برنامه های محرم، بر پخت غذا و توزیع شربت در بین عزاداران و آب آشامیدنی در هیئت ها، حسینیه ها و تکایا، توزیع ماسک و رعایت فاصله گذاری نیز نظارت شود.

او از مسوولان هیئات مذهبی خواست تا از ورود افراد بدون ماسک در مراسم عزاداری خودداری کنند و بر رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم‌های عزاداری نظارت داشته باشند.

رییس شبکه افزود: مراسم عزاداری باید در فضای باز برگزار شود و تمامی عزاداران سید و سالارشهیدان باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از شیوع بیماری کرونا  جلوگیری کنند.

دکتر کرمی بررسی وضعیت آمادگی مراکز و بیمارستان از لحاظ دارو و سایر لوازم در برخورد با بروز احتمالی وبا و کرونا، تهیه لوازم حفاظت فردی برای پرسنل، پیگیری استفاده از لوازم حفاظت فردی مراکز بهداشت و بیمارستان، جمع آوری لیست همکاران بیمارستان و شبکه برای تزریق نوبت چهارم واکسن، فراهم آوردن موارد آموزشی و فرستادن به مراکز اطلاع رسانی، رعایت اصول حفاظت فردی و انجام واکسیناسیون همکاران بیمارستان و شبکه، توزیع پوستر الزام استفاده از ماسک و همچنین عدم ارایه خدمات به افراد بدون ماسک به مراجعان را از مصوبات این نشست عنوان کرد.

پایان خبر

  • گروه خبری :
  • کد خبری : 64677
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید