30 شهریور 1403

  • 1402/11/19
  • - تعداد بازدید: 166
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان فراشبند

ارائه خدمات رایگان سلامت دهان و دندان به دانش آموزان عشایر «ماینک» فراشبند

در راستای بهبود وضعیت سلامت دهان و دندان دانش آموزان و ارتقای سلامت آنها و به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، دانش آموزان منطقه عشایری ماینک، از مراقبت‌های بهداشتی رایگان برای سلامت دهان و دندان بهره مند شدند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، دندانپزشک مرکز خدمات جامع نوجین، با اشاره به اهمیت رعایت برخی اصول ساده و کاربردی در سلامت دهان و دندان، گفت: رعایت برخی اصول ساده و کاربردی مانند مسواک زدن روزانه و استفاده از نخ دندان برای تمیز کردن دندان‌ها، کمک می‌کند تا دندان‌ها و لثه‌های سالمی داشته باشیم و جلوی بروز بسیاری از بیماری‌ها را بگیریم.

دکتر«مریم محمدی نیا» افزود: بهداشت دهان و دندان یعنی انجام دادن روتین‌های سلامتی برای تمیز نگهداشتن دهان و دندان‌ها که این برنامه‌ ها شامل مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و همچنین مراجعه دوره‌ای به دندانپزشک برای معاینه و بررسی سلامت و وضعیت دندان‌ها است.

او بهداشت دهان و دندان را یک مراقبت پیشگیرانه دانست و افزود: با رعایت کردن اصول مراقبت های بهداشتی، می توان جلوی بسیاری از خطرات و بیماری‌ها از جمله پوسیدگی دندان‌ها، بیماری‌ لثه، خشکی دهان و حتی بوی بد دهان را گرفت.

دندانپزشک مرکز نوجین با توجه به اهمیت بهداشت دهان و دندان در گروه سنی ۶ تا ۱۴ سال به علت شیوع بالای پوسیدگی دندان و موقعیت خاص سنی از نظر تکامل دندان‌های دائمی از یک‌سو و شکل‌گیری باورها، عادات و سبک زندگی از سوی دیگر، اضافه کرد: در همین راستا و به مناسبت ایام فرخنده دهه فجر، خدمات دندانپزشکی از جمله معاینه دهان و دندان و فلوراید تراپی برای دانش‌آموزان در مناطق دور دست و کم برخوردار و همچنین مناطق عشایر نشین شهرستان فراشبند به صورت رایگان انجام می شود.

در این برنامه، علاوه بر معاینه، فلوراید تراپی و آموزش بهداشت دهان و دندان، دانش آموزان این منطقه عشایری، با راههای صحیح مسواک زدن، انتخاب مسواک و خمیردندان مناسب، اهمیت نخ دندان و دهانشویه و نحوه استفاده از نخ دندان و دهانشویه نیز آشنا شدند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار واحدها,اخبار شبکه
  • کد خبری : 94674
کلیدواژه