26 آذر 1404

معرفی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، سال تاسیس ، تاریخچه و سیر تحولات :
در سال های قبل از انقلاب تحت عنوان اداره بهداری در یک ساختمان دولتی شروع به فعالیت نموده ، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در آبان سال ۱۳۸۲ یک اداره مستقل شده به نام شبکه بهداشت و درمان نام گذاری گردید و پس از چند بار جابجایی در ساختمانهای استیجاری مختلف بدلیل نداشتن ساختمان مستقل اکنون در ساختمان مرکز بهداشت شهرستان فراشبند مستقر گردیده است .
 
شرح وظایف شبکه بهداشت و درمان :
ارائه خدمات بهداشتی - درمانی در جامعه در جهت ارتقاء سلامت که خدمات بهداشتی درمانی شامل :
۱- خدمات بهداشت خانواده شامل تنظیم خانواده و کنترل جمعیت , مراقبت کودکان زیر ۶ سال , طرح غربالگری سرطان در زنان شامل سرطان سینه و دهانه رحم - آموزش بهداشت
۲- خدمات بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای شامل بهداشت آب و تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشت مواد غذایی , بهداشت اماکن و ساکن , نظارت بر جمع آوری و دفن صحیح زباله , مبارزه با جوندگان , نظارت به دفع فاضلاب روستایی و شهرستان – نظارت بر استفاده از نمک یدار 
۳- خدمات مبارزه با بیماریهای واگیر شامل ایمن سازی بر علیه بیمار یهای هدف دار که گروههای هدف مبارزه با بیماریهای سل - مالاریا – وبا – هاری - تب خونریزی دهنده - ایدز – هپاتیت - وبا - سالک و ..
۴- خدمات مبارزه با بیماریهای غیر واگیر - طرح پیشگیری و کنترل بیماری فشار خون بالا - طرح کنترل و پیشگیری تالاسمی , جمع آوری موارد ابتلا به مرگ در اثر سرطان , اجرای طرح جامعه ایمن , طرح پیگیری و آموزش ایمنی منازل - طرح شناسایی و پیگیری بیماریهای فاویسم – فنتیل کتوریا و کم کاری تیروئید
۵- خدمات بهداشت مدارس - مراقبت آموزش بهداشت دانش آموزان در سطوح مختلف , بهداشت محیط مدارس , بهداشت آب , ایمنی محل تحصیل , مبارزه با بیماریهای واگیر و غیر واگیر
۶- خدمات بهداشت روان . شناسایی بیماران روانی عقب ماندگی ذهنی - صرع – اختلالات رفتاری کودکان – آموزش بهداشت – طرح CBR
۷-آموزش سلامت : تهیه و تولید رسانه های آموزشی – بررسی باورهای رفتاری – برقراری ارتباط مستمر با ادارات
۸- جلب مشارکتهای مردمی :جلب مشارکت جامعه در فعالیتهای بهداشتی مربوطه
۹- تغذیه : برنامه مشارکتی حمایتی بهبود وضع تغذیه کودکان ، مادران ،سالمندان ،نوجوانان و دانش آموزان 
۱۰- آمار و رایانه : نظارت و پیگیری مستمر در جمع آوری و ارسال به موقع آمارها کنترل و رفع نواقص آمارها - پیگیری در راه اندازی شبکه داخلی و آموزش و رفع نواقص کلیه سیستمها و پیگیری در برقراری ارتباط P۲P با دانشگاه علوم پزشکی استان
۱۱- امور آزمایشگاهها : انجام آزمایشات تشخیص طبی و نظارت بر کنترل کمی و کیفی آزمایشگاههای خصوصی و دولتی و پیگیری امور پرسنلی آزمایشگاههای استان با هماهنگی ریاست شبکه وامور آزمایشگاههای استان
  • //
  • - تعداد بازدید: 513
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فراشبند

پیگیری مشکل بهداشتی فاضلاب مسکن مهر فراشبند، نتیجه داد

پیگیری‌های انجام‌شده از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند برای رفع مشکلات فاضلاب ساکنان مسکن مهر، باعث رفع این مشکل و رضایت ساکنان این منطقه شد.

پیگیری‌های انجام‌شده از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند برای رفع مشکلات فاضلاب ساکنان مسکن مهر، باعث رفع این مشکل و رضایت ساکنان این منطقه شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان برای رفع مشکلات فاضلاب ساکنان مسکن مهر، گفت: کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان فراشبند در راستای سلامت ساکنان مسکن مهر و پیشگیری از انتشار بیماری، به صورت مداوم از این مکان بازدید و پیگیر رفع مشکل بهداشتی فاضلاب این منطقه شدند که  با پیگیری های انجام شده از سوی کارشناسان بهداشت محیط و همکاری ساکنان، خوشبختانه مشکل  فاضلاب این بخش از مسکن مهر رفع شد.

 

«اکبر نوربخش»، با تقدیر از ساکنان این بلوک ساختمانی، از مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان که با اعطای تسهیلات، مشکلات فاضلاب، این واحدهای ساختمانی را مرتفع کردند، نیز قدردانی کرد.

او با اشاره به اینکه سامانه رسیدگی به شکایات مردمی 190به صورت شبانه روزی و با حضور تمام وقت کارشناسان، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه مشکلات بهداشتی است، افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، از طریق شماره تلفن‌ 190 شکایات مربوط به مسائل بهداشت محیط خود را به این سامانه اطلاع دهند تا پس از ثبت شکایت، بازرسان در سریع ترین زمان ممکن به محل مورد نظر مراجعه و رسیدگی لازم را انجام دهند.

نوربخش اضافه کرد: در این راستــا کارشناســان بهداشت محیط، ضمن دریافت سریع شکایات و پیگیری آنها، نتایج اقدامات انجام شده را در سامانه ثبت می کنند و شهروندان می توانند با دریافت کد پیگیری از نتیجه شکایت خود با خبر شوند.

 پایان خبر
  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 29444
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید